Fie ca esti specialist SEO, fie ca esti administrator de afacere online, SEO este un subiect central, mai ales in contextul (r)evolutiei search la care pare ca asista intreg domeniul marketingului digital. Au avut loc foarte multe schimbari in ultimul an, schimbari care nu inceteaza nici acum sa modifice fata optimizarii pentru motoarele de cautare.
Asadar, indiferent daca oferi sau daca beneficiezi de servicii SEO, acest articol este pentru tine! Iata la ce trebuie sa te astepti in viitorul apropiat!
Atenție sporită asupra conținutului
Ultimele actualizari ale algoritmului Google au fost insotite de penalizari majore directionate catre continutul de calitate inferioara, lipsit de originalitate. Mai exact, Google doreste eliminarea a aproximativ 50% din acest tip de continut de pe… fata mediului online. Ca urmare, traficul mai multor tipuri de website-uri (in special informationale) a fost afectat.
Ce inseamna acest lucru? Simplu – inseamna atentie sporita asupra continutului, in special asupra procesului de crearea a continutului, in viitorul apropiat. Se va pune accentul pe experienta si cunostinte extinse intr-un anumit domeniu – iar impactul continutului spammy, fara calitate si substanta asupra traficului va fi zero.
Optimizare SEO 100% automată – este posibil?
Search Atlas a anuntat lansarea OTTO SEO – acesta este un agent 100% autonom, alimentat de AI si care poate optimiza un website in mod automat. Atentia agentului este centrata mai mult pe optimizarile de tip tehnic, punandu-se accentul pe faptul ca nu va mai fi nevoie de un web developer pentru a descoperi problemele si apoi implementa solutiile.
OTTO SEO pretinde reducerea costurilor asociate implementarii de solutii cu 90%, implicit aplicarea optimizarilor de tip tehnic care ar dura 4 luni in mod obisnuit in doar cateva minute. Desigur, ramane de vazut daca oferta de servicii SEO va include sau nu accesul la un developer sau la un agent autonom in viitorul apropiat.
Continuă tendințele de optimizare pentru dispozitivele mobile
Ba chiar mai mult de atat, se pune un accent deosebite pe acest tip de optimizare, deoarece peste 90% din utilizatorii de internet acceseaza mediul online prin intermediul unui dispozitiv mobil. Uneori, chiar si platformele care ofera servicii de website building/web design ghideaza utilizatorul catre crearea in prima faza a unui website optimizat pentru mobil.
Acest lucru poate fi dificil pentru unii, deoarece aceasta optimizare implica mai putin grafica si vizualuri exceptionale, atentia fiind centrata pe viteza de incarcare, navigare intuitiva si o experienta exceptionala pentru utilizator.
Viitorul serviciilor SEO
Optimizarea continutului realizata de AI, optimizarea pentru cautarile vocale, optimizare tip AEO (ask engine optimization), focus hiper-local, atentie sporita asupra UX, precum si utilizarea de machine learning pentru a oferi rezultate personalizate la cautari sunt doar cateva dintre elementele care ar putea schimba complet mediul SEO in urmatorii cativa ani.
Totusi, nu trebuie sa uiti de acum – inca ai nevoie de SEO pentru a putea concura in mediul online, iar specialistii The Markers te pot ajuta in acest sens. Apeleaza la acestia, analizeaza oferta SEO si incepe chiar acum o colaborare care iti va pregati afacerea pentru viitor, indiferent de natura acestuia!
Chiar daca se vorbeste de evolutie si revolutie, optimizarea pentru motoarele de cautare (sau pentru ask engines – SearchGPT, Perplexity) va ramane un lucru necesar pentru afacerea ta!