Vara se rulează de obicei cu viteze mai ridicate decât în sezonul rece, iar acest fapt impune o atenție sporită în privința alegerii anvelopelor pe care le montați pe mașină.
Există o varietate foarte mare de tipodimensiuni pentru anvelope, iar constructorii de autoturisme efectuează multe calcule și teste pentru alegerea acestora. Prin urmare, o mare parte din problemă este deja rezolvată. Tot ce aveți de făcut este să urmați dimensiunile recomandate de către producătorul vehiculului și veți scăpa de probleme. În plus, nu veți risca să vă pierdeți certificatul de înmatriculare a mașinii la un control în trafic.
Trebuie precizat însă că anvelopele cu care vin mașinile din fabrică sunt pentru o medie a utilizatorilor, conform clasei vehiculului și categoriei de utilizare. În plus, dacă vehiculul pe care îl conduceți are mai mult de 2-3 ani, fiți siguri că între timp au apărut pneuri mai bune decât cele cu care a venit mașina de la producător. Prin urmare, dacă trebuie să vă luați un set nou, există șanse foarte mari să găsiți un set cu specificații mai bune. De asemenea, trebuie să țineți cont că unele vehicule vin cu anvelope care să nu vă mulțumească pe deplin din punctul de vedere al siguranței.
În această situație, aveți de parcurs câțiva pași înainte să ajungeți la anvelopele de vară cele mai potrivite pentru vehiculul dumneavoastră. În primul rând trebuie respectate dimensiunile înscrise în cartea de identitate a vehiculului în ceea ce privește lățimea, aspectul (înălțimea taloanelor) și diametrul jantelor. Pasul următor este să verificați gradul de încărcare al pneurilor. Astfel, dacă vehiculul are o masă proprie mai mare de 1.700 de kilograme, se recomandă să montați anvelope XL (Extra Load) care vor suporta mai bine greutatea vehiculului.
Un alt aspect este dat de tipul taloanelor
Dacă nu aveți o roată de rezervă, cel mai bine ar fi să vă orientați către o anvelopă tip run-flat. Acestea au avantajul că pot fi utilizate încă aproximativ 80 de kilometri chiar și după ce ați făcut o pană dar dezavantajul că ulterior trebuie aruncate. Totodată, trebuie să știți că anvelopele de acest tip, la fel ca și cele tip Extra Load, sunt mai grele decât cele normale, ceea ce duce la o creștere sensibilă a consumului de carburant.
Eticheta anvelopei este unul dintre criteriile cele mai importante care ar trebui luate în considerare atunci când achiziționați una. Aceasta indică nivelul de performanță al pneurilor în funcție de trei criterii: aderența, eficiența energetică și nivelul de zgomot. Primul element vă va spune cât de eficient va suporta frânările, accelerările și stabilitatea laterală pe viraje iar doilea se referă la consumul de carburant. Acestea sunt două caracteristici foarte importante pentru că au impact direct asupra siguranței rutiere și a factorului economic. Cel de-al treilea are legătură cu nivelul de confort resimțit în habitaclu în cursul rulării și este important mai ales atunci când aveți drumuri lungi pe autostrăzi sau șosele. În orașe, nivelul de zgomot emis de o anvelopă nu este chiar atât de important.
Ce nu este trecut pe o anvelopă este cât de mult poate fi aceasta folosită. La acest capitol, cel mai important factor este cel uman. Cu toate acestea, același șofer și aceeași mașină folosite în condiții asemănătoare vor avea rezultate diferite în funcție de pneurile folosite. Aici începe să conteze, într-adevăr, producătorul anvelopelor. Totodată, nu există un termen de referință referitor la rezistența la șocuri mecanice. Astfel, unele pneuri vor suporta fără probleme gropi, șine de tramvai, borduri sau alte denivelări în timp ce altele se vor degrada rapid fie prin apariția unor gâlme sau chiar ruperea taloanelor. Prin urmare, faptul că două pneuri au etichete care afișează aceleași caracteristici dar costă diferit nu înseamnă neapărat că sunt și identice ca performanțe în timp.