Antreprenorii de succes stiu ca nu este suficient doar sa obtina rezultate foarte bune intr-un an, ci si sa le mentina si chiar sa le imbunatatesca pe parcurs. De aceea, sistemul de management al calitatii, care are la baza un principiu de perfectionare continua, este ideal pentru ei. Indiferent de businessul pe care il au, sau de domeniul in care isi desfasoara activitatea, toti antreprenorii ar trebui sa aiba ca prioritatea inovatia!
Anul 2023 reprezinta momentul ideal in care oamenii pot reflecta, in egala masura, asupra realizarilor din anul precedent, dar si asupra sectoarelor unde exista loc de imbunatatire. Cei care au optat pentru un sistem de management al calitatii, cu siguranta au observat o crestere a productivitatii, ceea ce a dus automat la un grad mai mare de satisfactie din partea clientilor.
Modalitatea prin care orice antreprenor isi poate atinge obiectivul
Fiecare afacere este unica, ceea ce inseamna ca aceeasi strategie poate duce la rezultate diferite, in functie de particularitati. Tocmai de aceea, o afacere are nevoie de un sistem personalizat, care sa-i puna in valoare punctele tari. Unul din cele mai bune exemple de sistem de management al calitatii este in continuare certificarea ISO 9001. La baza sistemului stau standarde prestabilite, care ajuta in satisfacerea si depasirea asteptarilor clientilor.
Prima rezolutie pe acest an a celor care isi doresc sa evolueze in domeniul afacerilor este obtinerea unui certificat ISO. Cei care nu sunt siguri daca un astfel de sistem este potrivit pentru afacerea lor, trebuie sa aiba in vedere cat de importanta este, pe de-o parte, implicarea oamenilor si pe de alta parte, buna gestionare a operatiunilor interne.
Bineinteles, antreprenorii nu trebuie sa se gandeasca exclsuiv doar la marirea numarului de clienti si la extinderea afacerii lor, ci si la o modalitate prin care pot sa reduca pe cat posibil riscurile. La baza certificarii ISO 9001 se afla si un sistem de management al riscurilor, al carui scop este de a ii ajuta pe antreprenori sa depaseasca orice situatie.
Sistemul de management al calitatii poate sa imbunatateasca reputatia unei companii!
Fara clienti, o afacere n-ar putea niciodata sa evolueze si tocmai de aceea, o companie de succes trebuie sa tina pasul cu cerintele lor. Certificarea ISO 9001 ii asigura pe potentialii clienti ca atunci cand apeleaza la serviciile unei companii, beneficiaza de o experienta ca la carte. Gradul ridicat de calitate imbunateste reputatia companiei respective, ceea ce-i permite sa se extinda.
Exista multi antreprenori mici care ezita atunci cand vine vorba de obtinerea unei certificari ISO, tocmai pentru ca-si imagineaza ca aceasta strategie este rezervata doar companiilor mari, care au vechime in domeniu si si-au cladit deja o reputatie. Adevarul este ca orice poate profita de beneficiile certificarii ISO, din dorinta de a le oferi clientilor servicii si produce de calitate.
In final, sistemul de managementul al calitatii continua sa fie o parte esentiala in orice companie, indiferent de vechime sau de domeniu. Exista, totusi, un lucru pe care toate afacerile il au in comun, iar acela este dorinta de a inova!