Gasesti astfel de semnalizatoare la tot pasul, mai ales daca esti sofer. Mai mult decat atat, acestea pot avea mai multe scopuri – nu sunt folosite doar pentru a dirija traficul. Totusi, nu multi stiu de unde provin aceste semnalizatoare rutiere, de exemplu, dar si cat de comune sunt acestea.
Asadar, in cele ce urmeaza, vei afla 4 lucruri destul de interesante despre acest tip de produse!
Primele semnalizatoare rutiere au aparut in Roma Antica
Dupa cum probabil deja stii, Roma este unul dintre primele orase care a avut drumuri in adevaratul sens al cuvantului. Astfel, este de la sine inteles de ce acest oras a avut nevoie si de un mod de a semnaliza atat drumurile, cat si anumite locatii.
Primele semnalizatoare au aparut in acest oras, sub forma de cilindri de piatra, si prezentau informatii referitoare la directia drumului respectiv. Fiecare semnalizator cantarea aproximativ patru tone.
Acestea erau destinate, in perioada moderna, biciclistilor
La inceputul secolului 19, bicicleta era un mijloc de transport destul de popular. Singurele lucruri pe care ciclistii nu le stiau aveau legatura directa cu topologia unui drum sau unei anumite zone.
Astfel, Europa a fost unul dintre primele continente care a decis sa amplaseze semnalizatoare rutiere in locuri periculoase, precum dealuri abrupte, vai, dar si curbe.
Culorile semnalizatoarelor sunt alese cu un rost anume
In primul rand, culorile sunt alese in functie de cat de usor le este soferilor si celorlalti participanti la trafic sa le observe. Apoi, se ia in considerare si factorul psihologic de interpretare al culorilor – tocmai de aceea rosu inseamna stop, pericol si atentie.
Culoarea galben, datorita intensitatii, este folosita pentru a marca zone periculoase in permanenta. Culoarea portocalie, care este destul de vizibila, dar care nu distrage complet atentia soferilor, este folosita pentru marcarea zonelor periculoase temporar (santiere, de exemplu). Albastrul este folosit pentru informatii care nu afecteaza stilul de condus al unui sofer, pe cand culoarea verde marcheaza informatii ce tin de drum in sine (numarul unei strazi, iesirea de pe o autostrada).
Formele acestor semnalizatoare rutiere au si ele un scop
In multe cazuri, semnalizatoarele sub forma de romb indica o curba in apropiere, cele patrate au rolul de a atrage atentia soferului, cele dreptunghiulare marcheaza o limita de viteza, cele rotunde marcheaza o trecere de cale ferata, iar semnalizatoarele sub forma de octogon au rol de semn de oprire.
Acestea nu au, de obicei, anumite marcaje in interior si pot fi intalnite simplu – un semnalizator rotund, eventual cu o banda rosie.
Cate tipuri de semnalizatoare rutiere exista?
In esenta, nu pot exista mult prea multe tipuri de semnalizatoare, deoarece acest aspect ar putea crea confuzii la nivelul traficului. Totusi, exista semnalizatoare care pot fi folosite de echipele care fac lucrari pe carosabil, de exemplu.
Acestia vor utiliza semnalizatoare diferite de semnele uzuale din trafic – semnalizatoare pe care le si pot amplasa dupa bunul plac, in functie de cerintele proiectului pe care il desfasoara. Mai mult, aceste tipuri de semnalizatoare sunt si singurele care pot fi achizitionate si utilizate de astfel de echipe. Daca ai nevoie de astfel de produse, magazinul online Vesta iti sta la dispozitie – acesta dispune si de echipamente de protectie si truse prim ajutor pentru soferi!